måndag 18 maj 2009

Prinsesstårta

Min kära SYSTER fyllde 26 år i fredags så det var ett yppeligt tillfälle att öva på att baka en TÅRTA. Egentligen äter hon inte tårtor men det slank ner en liten bit i alla fall. Sanna tyckte att även Monica skulle få en PRINSESSTÅRTA och så fick det bli.

Jag gjorde en sockerkaksbotten vilket jag inte skall göra nästa gång, den blev för "tung" och så måste jag göra dubbel sats, men det blev rätt okej ändå. Fyllningen blev en hallonmousse med hallonsylt iblandat och en färdigpåse vaniljsås - enkom för tårtfyllning. Över kjolen strök jag MARÄNGSMÖRKRÄM och så lade jag ett lager hemmagjord SOCKERMASSA på det. Och så lite kristyr, pärlor och shimmer. Ja roligt var det men jag är ju så SJÄLVKRITISK.

1 kommentar:

  1. fantastisk

    kan man göra en beställning =)

    // Jessica

    SvaraRadera