tisdag 23 mars 2010

Näsduksfodral och krympplast

Hemma hos oss ligger det alltid något slags PYSSEL FRAMME, även om vi har ett helt rum anpassat för detta. Jag förstår inte hur det kan gå till :) Dessa NÄSDUKSFODRAL gjorde jag för några veckor sedan efter dessa förkylningstider. De är gjorda i FILT och bara klippta, vikta och ihopstrykna med VLISELINE VLIESOFIX. Dekorationerna är färdigköpta och även här har jag klippt vliseline och strykt fast. Enklare kan det inte bli! Även denna idé från Martha Stewart.













KRYMPPLAST använde jag mig av när jag var liten nån gång minns jag, så när jag hittade det på Konstnärsshopen hamnade förpackningen direkt i korgen. Jag, Sanna och syster EXPERIMENTERADE lite med denna, men vi blev lika paffa över hur mycket de krymte varje gång vi gjorde en ny figur. PERMANENTA pennor rekomenderas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar